مقالات
مقالات
مقالات
مقالات
مقالات
مقالات
مقالات
آموزشگاه رایانه
اخبار ایران و جهان
اخبار ایران و جهان
اخبار ایران و جهان
بانک سوال و جواب
دانلود نرم افزار
اخبار ایران و جهان
تاریخ و سیاست
مهدویت
علمی فرهنگی
خانواده
معارف اسلامی
•
مقالات
•
علمی و فرهنگی
•
بهداشت و سلامت
•
تغذیه
•
ایمنی غذایی
تبلیغات در سایت
مقالات برتر
•
ازدواج و رضایت از زندگی
•
بحثهای اول زندگی
•
توصیه هایی برای بارداری...
•
فاطمه زهراء درکلام محمّد...
•
چند توصیه براي مصرف و...
•
هاليوود و تروريسم
•
كدام جوان؟ كدام سينما؟
•
اثرات مهم درخت مسواک
•
جنگ عليه سرطان با سبزيجات
•
خواص دارويي زيتون
•
نكاتي در باره چاي سبز
•
گلابي ضد كم خوني
•
دل نوشته هایی درباره...
•
دلت را به چه چيز بستهاي؟
•
انقلاب مهدي(عج) و نزول...
•
وهابیّت و بهائیّت در...
•
دنیا در عصر ظهور
•
پاسخ به پرسشی درباره...
•
فواید گلاب
•
هدف از آفرینش جهان چیست
•
شبهاتي پيرامون ملاقات...
•
کشتارها در هنگامه ظهور
•
بررسی شبهات مهدویّت
•
مردان پرخاشگر تر از زنان...
•
من حق ندارم به همسرم...
دفعات نمایش: 106
چهارشنبه 24 مهر 1387
مصرف بی رویه نمک سبب افزایش وزن میشود
تحقیقات جدید بیانگر این مطلب است که مصرف بیش از حد نمک میتواند سبب افزایش وزن شود و اگر خواهان کاهش وزن خود هستید باید در مصرف نمک تعدیل نمائید.
مطالعات نشان می دهند که استفاده نامناسب از نمک در رژیم غذائی باعث تشنگی میشود که در نتیجه تمایل به نوشیدن نوشابه را زیاد کرده و چون نوشابه ها حاوی کالری بالائی هستند این امر سبب افزایش وزن میگردد.
در سالهای ۱۹۸۸-۱۹۷۶ و ۱۹۹۴-۱۹۸۸ در ایالات متحده چاقی در میان مردان ۵۲ درصد و در میان زنان ۶۲ درصد رشد داشته است. این میزان رشد در سالهای ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۲ در حدود ۱۲۰ در صد در بین مردان و ۹۹ درصد در بین زنان افزایش پیدا کرده است.
تحقیقات نشانگر اینست که این ارتباط افزایش وزن با مصرف بی رویه نمک و متعاقبا تشنگی و نوشیدن نوشابه های پر کالری میباشد.در گذشته تصور می شد که کاهش مصرف نمک در رژیم غذائی تاثیری در سلامتی انسان ندارد اما بر اساس گزارش مجله “رشد بیماریهای قلبی” کاهش ۳۰ در صد از مصرف نمک سبب کاهش قابل ملاحظه 75 در صدی در بیماریهای رگهای اطراف قلب و مرگ و میر میگردد.
پرفسور هیکی کارپانان (Heikki Karppanen) از دانشگاه هلسینکی ( Helsinki ) و دکتر ارو مروالا (Eero Mervaala) گزارش مبسوطی ارائه داده اند که کاهش مصرف نمک تاثیری زیادی در میزان فشار خون دارد در صورتیکه استفاده از داروهای کاهنده فشار خون بر روی این بیماری تنها تاثیر ده درصدی دارد.
مصرف نمک در ۱۵ سال گذشته در اغلب کشورها به خصوص آمریکا حدود ۵۰ در صد افزایش پیدا کرده است و میزان فشار خون بالا در بین دنیا بی ارتباط با افزایش مصرف نمک نمی باشد.
اخبار علمی و فرهنگی
• دسيسه و توطئه علیه سریال «یوسف پیامبر»
• هزار اختراع ايراني در دومين نمايشگاه و جشنواره ملي نوآوري...
• 18 قسمت از سريال «قهوه تلخ»آماده است
• امکان راه رفتن انسان روی دیوار و سقف فراهم شد
• نام برگزيدگان بيست و هفتمين دوره كتاب سال اعلام شد
• برای اولین بار در جهان 15 میلیون سلول جلبك كوكلودينيوم تکثیر...
• دانشگاه صنعتي اصفهان دكتراي بدون آزمون پذیرش می کند
• جشنواره بينالمللي خوارزمي امروز برگزار شد
عنوان شاخه ها
کوتاه و خواندنی
بااندیشه آشفته دانش آموختن ، درگرد باد ، آتش افروختن است
ارتباط با ما
نقشه سایت
اخبار ایران و جهان
تاریخ و سیاست
مهدویت
علمی فرهنگی
خانواده
معارف اسلامی
صفحه اصلی
پرتال فرهنگی اطلاع رسانی نور
copyright 2007 Noorportal.net All Right Reserved ©